Інформаційні технології.   Група 2 Курс 1

Урок 25-30

Для здобувачів освіти по професії "Тракторист машиніст сільськогосподарського виробництва, Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування, Водій автотранспортних засобів"

Курс: Інформвційні технології.

Група № 2, курс 1

Викладач: Терещенко Олександр Миколайович

Дата проведення заннятя за розкладом - 22, 29  квітня;  6,  13, 20,  27  травня 2022 р.

Урок № 25-30 (6 години)

Тема: 4. Лабораторно-практичні роботи:

1. «Пошук інформації в Інтернет. Спілкування в форумах спеціалізованих Web-ресурсів. Користування спеціалізованими Інтернет-магазинами».


5 правил, які полегшать пошук інформації в інтернеті

Кожен інтернет-користувач хоча б раз опинявся у ситуації, коли, провівши кілька годин у пошуках певної інформації, виявилось, що час витрачено даремно або ж пошук не дав бажаних результатів. Щоб витрачати час раціонально, пропонуємо вашій увазі добірку порад, які допоможуть вам шукати інформацію в інтернеті ефективніше.


Маєте Телеграм? Два кліки - і ви не пропустите жодної важливої юридичної новини. Нічого зайвого, лише #самасуть. З турботою про ваш час!


Читайте також: "Як скласти проєкт кошторису бюджетної установи та затвердити його?"

Правило номер 1: користуйтеся різними пошуковими системами

Не дивлячись на те, що «мастодонти пошуку» (такі як Google, Яндекс, Yahoo! тощо) найчастіше пропонують аналогічні результати, все ж варто робити пошуковий запит не тільки на одному сайті. Відмінність у кілька посилань може бути критичною, якщо це буде саме те, що ви шукаєте.

Якщо ж ви палкий прихильник однієї з таких систем, то дізнайтесь, чи не має вона вузькоспеціальних пошукових інструментів (наприклад, у Google є Google Scholar, який дозволяє шукати лише за по онлайн-репозиторіями університетів, академічних видань).

Правило номер 2: копайте глибше

Хто з вас закривав пошукач, побіжно переглянувши першу сторінку результатів? Так робити неправильно! Ми стереотипно думаємо, що найкращі й точні результати містяться на першій (ну, зрештою, на другій) сторінці. Саме тому корпорації платять великі гроші, щоб потрапити на перші сторінки пошуку. Не дайте себе обдурити: перегляньте більшу кількість сторінок. Далі ви зможете натрапити на менш проплачені, зате більш цікаві й потрібні сайти.

Правило номер 3: правильно формулюйте ключові слова

Ви повинні добре розуміти, що саме ви шукаєте, перед тим, як почати пошук. Це дуже важливо, адже часто користувачі сподіваються, що інтернет прочитає їхні думки і видасть потрібний матеріал з першого ж слова. Насправді ж потрібно правильно підібрати ключові слова.

Пошукові системи мають доступ до величезної кількості інформації, і якщо точно ввести ключові слова, то потрібну інформацію можна отримати значно швидше.

Правило номер 4: використовуйте модифікатори

Не всі знають, але звичайні розділові знаки (лапки, три крапки, тире, дефіс та інші) і кодування країн добре допомагають у тому, щоб звузити результати пошуку і зробити їх настільки релевантними, наскільки це можливо.

Використовуйте лапки, якщо вам потрібна конкретна фраза або словосполучення, тоді пошукова система зрозуміє, що слова обов'язково мають бути поруч.

Якщо вам потрібно знайти матеріал, що містить одні слова, але виключає інші, то використовуйте тире (або мінус). Це має ось такий вигляд: "Ньютон -яблуко".

Впишіть у пошуковому рядку назву сайту, на якому ви хочете шукати. Щоб пошук здійснювався лише на конкретному сайті, використовуйте слово site (сайт). Зробити це можна так: якщо ви шукаєте новини про Академію Хана на сайті newtonew.com, то введіть у рядку: Академія Хана site : newtonew.com.

Якщо вам потрібно знайти інформацію, що міститься у певному чисельному проміжку, то можна використовувати крапки, щоб вказати, який саме інтервал потрібно: на запит «Рішення 7ААС 2018 .. 2019» пошукова система покаже статті зі згадуванням «Рішення 7ААС» між 2018 і 2019 роками.

Використовуйте пошукову систему з кодуванням країни, щоб отримати результати пошуку на національних сайтах. Наприклад, Google Кореї має такий вигляд: www.google.co.kr

Правило номер 5: Будьте пильні і критичні

Не всьому, що є в інтернеті, варто вірити. Тому, коли ви читаєте статтю або завантажуєте матеріал з раніше невідвіданих сторінок, подумайте: цей сайт з первинними даними? Інформація свіжа, релевантна, достовірна? Стаття, яку ви читаєте, містить факти, але не посилається на джерела, з яких їх взято? Хто написав статтю? Чи не намагаються вам щось продати?

Отже, з цими простими правилами та порадами пошук будь-якої інформації не буде для вас проблемою. Однак не забувайте перевіряти знайдені матеріали на правдивість та актуальність.

Джерело: https://yur-gazeta.com/golovna/5-pravil-yaki-polegshat-poshuk-informaciyi-v-interneti.html

Інструменти спілкування в Інтернет

1. Чат

Чат (англ. chat - розмова) - засіб спілкування користувачів по мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організовувати таке спілкування. Звичайно під словом "чат" мається на увазі обмін текстовими повідомленнями. Рідше використовують терміни голосовий чат, відео - чат (частіше - відео-конференція) і т.д. (Ці технології тільки розвиваються (за станом на 2005 рік) і відповідна термінологія ще не виробилася.)
Існує кілька різновидів програмної реалізації чатів:
- HTTP- або веб - чати. Такий чат виглядає як звичайна веб- сторінка, де можна прочитати останні кілька десятків фраз, написаних учасниками чата й модераторами. Сторінка чата автоматично обновляється.
- ІRC, спеціалізований протокол для чатів;
- програми-чати для спілкування в локальних мережах (наприклад, Vypress Chat, Іntranet Chat) . Часто є можливість передачі файлів;
- чати реалізовані поверх сторонніх протоколів (наприклад чат, що використовує ІCQ).
По застосуванню чати діляться на:
- all2all групова комунікація (наприклад, ІRC, Yahoo! Chat);
- p2p персональні комунікації (наприклад, ІCQ, Jabber, Skype, Yahoo! Messenger, AOL Іnstant Messenger) - особисте спілкування;
- b2b ділові - робота в групах;
- b2c споживчі - підтримка клієнтів компанії на корпоративному сайті.

2. Веб-Форум

 Веб- Форум - клас веб- додатків для організації спілкування відвідувачів веб- сайта. Термін відповідає змісту вихідного поняття "форум".
Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає в створенні користувачами тим у розділах і наступному обговоренні усередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу.
Розповсюджений розподіл веб- форуму: Розділи ? теми ? повідомлення.
Звичайно повідомлення несуть інформацію "автор - тема - зміст - дата/час". Повідомлення й всі відповіді на нього утворить гілку (тему, тред, трэд (англ. thread), топік, топ (англ. topіc).
Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонено правилами поведінки форуму. За дотриманням правил стежать модератори й адміністратори - учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати й видаляти чужі повідомлення в певному розділі або темі, а також контролювати до них доступ окремих учасників.
На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах читання й створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інші необхідна попередня реєстрація (найпоширеніший варіант) - ті й інші форуми називають відкритими. Застосовується й змішаний варіант - коли окремі теми можуть бути доступні на запис всім відвідувачам, а інші - тільки зареєстрованим учасникам. Крім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а інша частина доступна тільки вузькому колу учасників.
При реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі - сторінки з відомостями про даного учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, настроїти свій аватор або підпис, що додається автоматично до його повідомлень - залежно від переваг. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні картинки, у тому числі т.зв. юзербарів.
Більшість форумів має систему особистих повідомлень, що дозволяє зареєстрованим користувачам спілкуватися індивідуально, аналогічно електронній пошті.
Багато форумів при створенні нової теми мають можливість приєднання до неї голосувань або опитувань. При цьому інші учасники форуму можуть проголосувати або відповісти на заданий у заголовку теми питання, не створюючи нового повідомлення в темі форуму.
Кожний конкретний форум має свою тематику - досить широку, щоб у її межах можна було вести багатопланове обговорення. Часто також кілька форумів зводять воєдино в одному місці, що також називають форумом (у широкому змісті).
По методу формування набору тим форуми бувають із динамічним списком тим і з постійним списком тим. У форумах з динамічним списком тим прості учасники можуть створювати нову тему в рамках тематики форуму.
Звичайно форум має можливість пошуку по своїй базі повідомлень.
Форум відрізняється від чата поділом обговорюваних тим і можливістю спілкування не в реальному часі. Це розташовує до більше серйозних обговорень, оскільки надає відповідальну більше часу на обмірковування відповіді. Форуми часто використовуються для різного роду консультацій, у роботі служб технічної підтримки.
У цей час веб- форуми майже повністю витиснули нові сни групи на базі NNTP і є одним з найбільш популярних способів обговорення питань у Всесвітній павутині. На даний момент форуми співіснують нарівні із блогами. Ці дві форми спілкування в Інтернеті практично не уступають один одному по популярності.

Джерело:  https://lib.mdpu.org.ua/e-book/oi/lection7.htm



© 2022 - 2023 нр.
Навчальний блог. Всі права захищені.  

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати